skip to Main Content

Výsledky mapování nezávislých divadel v ČR

IDU v rámci své dlouhodobé koncepce rozvoje výzkumu na období 2019 – 2023 v oblasti Kulturní politika řešil dílčí výzkumný cíl zaměřený na oblast nezávislého divadla. Výsledkem výzkumné práce je vydání dvou elektronických publikací.

V roce 2023 byla zveřejněna elektronická publikace Výsledky mapování nezávislých divadel v ČR autorky Terezy Raabové.

Autor / Author: Tereza Raabová
Nakladatel / Publisher: Institut umění – Divadelní ústav
Jazyk / Language: čeština
ISBN: 978-80-7008-483-0
EAN: 9788070084830
Rok vydání / Year of publication: 2023
Oddělení / Department: Institut umění
Počet stran / Number of pages: 52
Katalogové číslo: 9788070084830 Kategorie:

Popis

Publikace představuje výsledky mapování nezávislých divadel v České republice, realizovaného na základě Metodiky mapování nezávislého divadla (Prokop, P., Louženský, L., 2021). Výsledky mapování jsou prezentovány, okomentovány a interpretovány nejdříve na základě dat sesbíraných Asociací nezávislých divadel, následně je představena charakteristika celého sektoru na základě těchto dat i dat státní organizace NIPOS. Na závěr jsou vybrané ukazatele (metriky) nezávislých divadel a veřejných divadel porovnány, aby bylo zmapováno postavení segmentu nezávislého divadla v rámci celého divadelního odvětví. V samostatné kapitole jsou uvedena doporučení a navržené změny pro další mapování nezávislých divadel.
Vyjádření autora metodiky Petra Prokopa:
„Publikaci Výsledky mapování nezávislých divadel v ČR hodnotím jako velmi zdařilou. Jako spoluautor metodiky mapování nezávislých divadel v ČR rozumím, proč byla pro analýzu využita data ze statistických sběrů realizovaných v rámci státní statistické služby NIPOS. Data sesbíraná přímo od členů Asociace nezávislých divadel ČR (AND) totiž nemají dostatečnou vypovídací hodnotu. Původní sběr přímo od členů AND byl motivován snahou získat detailní data pro potřeby AND, která v té době NIPOS odmítal poskytnout. Zároveň se podařilo připomínkovat tehdejší sběr NIPOS a uplatnit v něm řadu nutných změn, které ho kvalitativně posunuly k lepšímu, takže dnes tento sběr už dává výrazně věrnější obrázek o stavu českého divadla. Segmentace podle typů právnických osob, kterou NIPOS využívá, není, podle mého názoru úplně přesná, ale chápu, že je tato segmentace jednoduše uchopitelná a negativní vliv na celková národní čísla nebude příliš výrazný. „

Back To Top