skip to Main Content

Divadelní revue 1/2018

111,0 

Číslo n° 1/2018 (vychází v srpnu 2018) otevírá studie „Společně
na rozhraní: téma nejistého společenství v současném britském divadle“.
Clare Wallace v ní na trojici současných britských dramat Tima Crouche,
Davida Greiga a Caryl Churchillové analyzuje zájem o fenomén komunity
a prekarizace lidských společenství.

163 skladem


Nakladatel: Institut umění – Divadelní ústav
Tvůrci: Honza Petružela (šéfredaktor), Clare Wallace, Milan pospíšil, Lenka Jungmannová, Jan Hyvnar, Miloš Mistrík
Jazyk: český
ISBN: ISSN 0862-5409
EAN: 9770862540013
Rok vydání: 2018
Vazba: V2
Edice: Divadelní revue
Oddělení: Kabinet pro studium českého divadla
Počet stran: 114
Katalogové číslo: 34246885 Kategorie: , ,

Popis

Číslo n° 1/2018

(vychází v srpnu 2018) otevírá studie „Společně
na rozhraní: téma nejistého společenství v současném britském divadle“.
Clare Wallace v ní na trojici současných britských dramat Tima Crouche,
Davida Greiga a Caryl Churchillové analyzuje zájem o fenomén komunity
a prekarizace lidských společenství.
Studie Milana Pospíšila podrobně pojednává o opeře Josepha Weigla
Švýcarská rodina (Die Schweizerfamilie) z roku 1809 a věnuje se
i prvnímu českému provedení díla v roce 1823
ve Stavovském divadle v překladu Simeona Karla Macháčka. Lenka
Jungmannová se v eseji „Postdramatické divadlo jako pojem aneb Post­
teatrologie?“ vrací k vlivnému konceptu
postdramatického divadla Hanse-Thiese Lehmanna a soustředí se na jeho
terminologickou, teoretickou a metodologickou nekonzistentnost. Jan
Hyvnar v textu
„Poznámky k encyklopedii nonverbálního divadla“ představuje vznikající
projekt katedry nonverbálního divadla pražské HAMU. V čísle najdete
rozhovory s dvěma členy Odin
Teatret – Eugeniem Barbou a Kaiem Bredholtem z roku 2016 – a Lenka
Jungmannová zpovídá divadelního teoretika, kritika, estetika a pedagoga
Petra Pavlovského.
Otiskujeme také všech třiatřicet došlých odpovědí na anketní otázku
„Jaké počiny v oblasti teatrologie (a okolí) považujete za posledních
pět let za zásadní, inspirativní či pozoruhodné a proč?“
A Miloš Mistrík recenzuje knihu Georgese Banua Les Voyages du comédien
o podobách herectví, která vyšla pod českým názvem Nepodrobený herec.

 

Honza Petružela
Editorial

studie

Clare Wallace
Společně na rozhraní: Téma nejistého společenství v současném britském divadle

Milan Pospíšil
Opera Švýcarská rodina: Historie libreta a pražská provedení

eseje

Lenka Jungmannová
Postdramatické divadlo jako pojem, aneb Postteatrologie?

Jan Hyvnar
Poznámky k encyklopedii nonverbálního divadla

rozhovor

s Eugeniem Barbou a Kaiem Bredholtem: Barter (Magdalena Hasiuk a Krystyna Ułamek)

rozhovor

s divadelním teoretikem a kritikem, estetikem,
vysokoškolským pedagogem a politickým komentátorem Petrem Pavlovským:
Když někomu opravdu vrazím nůž do zad, není to divadlo… (Lenka
Jungmannová)

anketa

Divadelní revue a Teatrologické společnosti: „Jaké
počiny v oblasti teatrologie (a okolí) považujete za posledních pět let
za zásadní, inspirativní či pozoruhodné a proč?“

recenze

Miloš Mistrík
Nepodrobený herec podľa Georga Banuho (Georges Banu: Nepodrobený herec)

Další informace

Hmotnost 0.22 kg
Rozměry 16 × 24 cm
Back To Top